Pensioengesprek met accent: 'Pensioentekort'


Voor wie is dit accent bedoeld?

Sommige medewerkers hebben misschien een periode in het verleden geen of minder pensioen opgebouwd. Gesprekken met een accent op ‘Pensioentekort’ richten zich op deze doelgroep.

Onze adviseur gaat na of er inderdaad sprake is van een pensioentekort. Dit doen we in samenspraak met de medewerker. We adviseren de medewerker over de mogelijkheden om alsnog extra pensioen te sparen.

Wat houdt onze begeleiding in?

We geven medewerkers concreet en actiegericht advies. Uit de praktijk blijkt dat medewerkers na een gesprek met een accent eerder actie ondernemen. We rapporteren achteraf onze inzichten aan de medewerker en blijven bereikbaar voor aanvullende vragen.

Tijdens het gesprek neemt onze adviseur samen met de medewerker zijn/haar inkomens- en vermogenssituatie door. Er is in dit gesprek voldoende ruimte voor persoonlijke vragen. Het gesprek duurt maximaal anderhalf uur en vindt plaats op ons kantoor of per videogesprek.

Onze adviseur bereidt vooraf aan het gesprek een overzicht voor met de belangrijkste (pensioen)inkomsten. In een aparte tool weergeven we ook het vermogen van de medewerker. Hiervoor vragen we een aantal gegevens op. Medewerkers kunnen vooraf alvast vragen opsturen.

Samen de mogelijkheden voor jouw bedrijf bespreken?
Door op de onderstaande knop te klikken gaat u akkoord met ons Privacybeleid.