Pensioengesprek met accent: 'Hoe sta ik ervoor?'


Voor wie is dit accent bedoeld?

Gesprekken met het accent ‘Hoe sta ik ervoor?’ zijn bedoeld voor medewerkers die ongeveer zestig jaar zijn. Onze adviseur gaat met de medewerker in gesprek om te inventariseren hoeveel pensioen hij of zij tot nu toe heeft opgebouwd. Is dit voldoende of moet er eventueel nog extra gespaard worden? Ook informeren we medewerkers over de mogelijkheden om extra pensioen op te bouwen.

Wat houdt onze begeleiding in?

We geven medewerkers concreet en actiegericht advies. Uit de praktijk blijkt dat medewerkers na een gesprek met een accent eerder actie ondernemen. We rapporteren achteraf onze inzichten aan de medewerker en blijven bereikbaar voor aanvullende vragen.

Tijdens het gesprek neemt onze adviseur samen met de medewerker zijn/haar inkomens- en vermogenssituatie door. Er is in dit gesprek voldoende ruimte voor persoonlijke vragen. Het gesprek duurt maximaal anderhalf uur en vindt plaats op ons kantoor of per videogesprek.

Onze adviseur bereidt vooraf aan het gesprek een overzicht voor met de belangrijkste (pensioen)inkomsten. In een aparte tool weergeven we ook het vermogen van de medewerker. Hiervoor vragen we een aantal gegevens op. Medewerkers kunnen vooraf alvast vragen opsturen.

Samen de mogelijkheden voor jouw bedrijf bespreken?

Door op de onderstaande knop te klikken gaat u akkoord met ons Privacybeleid.