Pensioen voor start-ups/scale-ups

Steeds meer startende bedrijven zijn niet verplicht bij aanvang een pensioenregeling aan te bieden en doen dit ook (nog) niet. Zeer begrijpelijk, omdat prioriteiten ergens anders liggen. Totdat (potentiële) medewerkers aandragen toch wel zaken geregeld willen zien. 
Uit onderzoek blijkt dat werknemers pensioen de meest belangrijke secundaire arbeidsvoorwaarde vinden. Steeds meer (potentiële) medewerkers nemen dit mee in de overweging voor de overstap naar een nieuwe werkgever. Het helpt bij het aantrekken en binden van goede werknemers. Zeker in een groeifase of krappe arbeidsmarkt helpt een pensioenregeling hierbij.

Onze aanpak voor groeibedrijven is zó gemaakt dat we niet-relevante keuzes weglaten. Zo heb jij als werkgever weinig gedoe en kunnen wij tegen scherpe kosten werken.
We gaan graag de uitdaging aan om onze kosten voor je terug te verdienen.


Advieskosten keuze 1: vaste kosten, terugverdienen met belastingvoordeel
Startkosten € 262 per medewerker met een minimum van € 1.495
Doorlopende kosten € 25 per maand per medewerker
Incidentele kosten € 176 per nieuwe medewerker

Als alternatief op de doorlopende en incidentele kosten bieden we de optie om alleen 
doorlopende kosten in rekening te brengen, waarvan de hoogte is gerelateerd aan de verwachte belastingbesparing* die door de werkgever gerealiseerd wordt met een pensioenregeling

* Over loon worden werkgeversheffingen afgedragen. Over pensioen niet. Zodra er een eigen bijdrage pensioen wordt ingehouden of er wordt door een werknemer gespaard in een pensioenregeling treedt een besparing van die heffing op.  

Terug naar 'ik ben werkgever'

Onze kernwaarden

  • Waardecreatie
  • Co creatie
  • Passie
  • Betekenisvol

FAQ

Waarom zou je pensioen regelen als start-up of scale-up?

In de alsmaar krapper wordende arbeidsmarkt wordt het belang van een pensioenregeling groter om onderscheidend te zijn. Pensioen hoeft niet duur te zijn. Het draagt bij aan je professionaliteit als werkgever en je wordt interessanter voor je beoogde nieuwe medewerkers én huidige medewerkers. Daarnaast regel je belangrijke financiële zaken zoals een nabestaandenpensioen bij onverhoopt overlijden. Kost weinig, maar is uiterst waardevol mocht het zich voordoen. Het ‘gedoe’ dat erbij komt kijken hebben we bij Vallura verkleind met voorstellen op maat voor start- en scale ups waarbij we een werkwijze hanteren die voorziet in uiterst goede begeleiding, maar ook meedenkt om de kosten laag te houden en mee te investeren in de fase waar je als bedrijf nu in zit.